Dziś wiele jest rodzajów działalności, które bez dostępu do sieci internetowej nie mają racji bytu. Jest też wiele sklepów, które cenią sobie internetową sprzedaż. Jeśli jednak sprzedajemy przez internet to musimy wiedzieć, że regulamin tegoż sklepu jest dla nas sprawą pierwszorzędną. Zastępuje on spisaną umowę. Bo trzeba wiedzieć, że każde zamówienie w naszym sklepie to właśnie umową między mną a kupującym.

Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?

W dużym skrócie w regulaminie powinny znaleźć się następujące składniki: wstęp, definicje, postanowienia wprowadzające, składanie zamówienia, formy płatności i dostawy, realizacja zamówienia, odstąpienie od umowy, odpowiedzialność za wady, dane osobowe i pliki cookies, pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, postanowienia końcowe. Oczywiście każdy regulamin trzeba rozpocząć nagłówkiem: regulamin sklepu internetowego (tutaj wpisujemy nazwę sklepu), dalej wpisujemy datę publikacji regulaminu na stronie internetowej, dalej, znajdują się pełne dane sprzedawcy oraz formy kontaktu ze sprzedawcą. Jeśli chodzi o definicje, to są to definicje terminów używanych w regulaminie. To tutaj trzeba zdefiniować takie pojęcia jak: konsument, kupujący, sklep, sprzedawca, regulamin. Postanowienia wprowadzające mają nam wyjaśnić do czego służy sklep czy co opisuje regulamin, czy produkty w sklepie są nowe, czy też używane. Regulamin to ważna rzecz, nawet jeśli sprzedajemy tylko jeden produkt, musimy mieć regulamin. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj: www. W tym samym miejscu możemy skorzystać z porady adwokata.

Co jeszcze musi zawierać sklep internetowy?

Regulamin to oczywiście nie wszystko co musi mieć sklep internetowy. Oprócz regulaminu nasz sklep internetowy powinien zawierać rzetelne opisy produktów, wzory odstąpienia od umowy etc.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *